Sąd Okręgowy w Łomży
Wiadomość archiwalna

Powrót do wiadmości archiwalnych z kategorii

DSO-226-4/15 - Usługa sukcesywnego utrzymania czystości

2015-05-26 - Zamieszczono "Odpowiedź na pytanie uczestnika postępowania"

Usługa sukcesywnego utrzymania czystości w pomieszczeniach i ciągach komunikacyjnych w budynkach Sądu Okręgowego w Łomży oraz Sądu Rejonowego w Grajewie i Sądu Rejonowego w Wysokiem Mazowieckiem oraz na terenach posesji i chodnikach przy tych budynkach
Numer ogłoszenia: 124320 - 2015; data zamieszczenia: 26.05.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Sąd Okręgowy w Łomży , ul. Dworna 16, 18-400 Łomża, woj. podlaskie, tel. 086 2166282, faks 086 2166281 w. 110.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lomza.so.gov.pl
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: www.lomza.so.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługa sukcesywnego utrzymania czystości w pomieszczeniach i ciągach komunikacyjnych w budynkach Sądu Okręgowego w Łomży oraz Sądu Rejonowego w Grajewie i Sądu Rejonowego w Wysokiem Mazowieckiem oraz na terenach posesji i chodnikach przy tych budynkach.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Zakres prac utrzymania czystości w pomieszczeniach i ciągach komunikacyjnych wewnątrz budynków: 1.1.Sprzątanie powierzchni biurowych i pomocniczych oraz ciągów komunikacyjnych, w tym powierzchni parkietów, paneli, terakoty; 1.2.Odkurzanie chodników, dywanów, wykładzin dywanowych oraz bieżące usuwanie plam; 1.3.Zmywanie podłóg na klatkach schodowych, korytarzach, salach rozpraw, pomieszczeniach biurowych; 1.4.Usuwanie na bieżąco pajęczyn, kurzu, brudu ze ścian, sufitów, obrazów, parapetów, balustrad; 1.5.Mycie balustrad, stolarki drzwiowej i glazury; 1.6.Systematyczne ścieranie kurzu z mebli, przedmiotów i sprzętów znajdujących się w pomieszczeniach; 1.7.Mycie luster, kontaktów, włączników światła, drzwi, grzejników, parapetów, pojemników: na mydło, papier toaletowy, ręczniki; 1.8.Okresowe mycie stolarki okiennej; 1.9.Mycie i dezynfekcja urządzeń sanitarnych; 1.10. Okresowe zabezpieczanie antypoślizgowe posadzek na korytarzach i klatkach schodowych; 1.11. Okresowe sprzątanie pomieszczeń w piwnicach dokonywane w ustaleniu z Zamawiającym; 1.12. Codzienne opróżnianie koszy na śmieci i wynoszenie ich do miejsca składowania, wymiana worków na śmieci w koszach; 1.13. Mycie naczyń w sekretariatach prezesów sądów, pokojach sędziów wymienionych w załączniku nr 1 i w pokoju socjalnym - bud. C Sądu Okręgowego w Łomży (talerzyki , kubki , szklanki ); 1.14. Sprzątanie balkonów. 2.Zakres prac do utrzymania czystości na terenach zewnętrznych, posesjach Sądów i przyległych chodnikach: 2.1 Zamiatanie chodników od strony ulic: - w Łomży ul. Dwornej 16 i Wojska Polskiego 2; - w Grajewie ul. Kolejowej 1; - w Wysokiem Mazowieckiem ul. Ludowej 44; 2.2 Zamiatanie parkingów wewnętrznych oraz dojazdów; 2.3 Zbieranie śmieci w obrębie działek; 2.4 Opróżnianie koszy na śmieci; 2.5 Odśnieżanie podwórek, parkingów, terenu przed budynkiem C Sądu Okręgowego w Łomży i wjazdów na posesje oraz przyległych chodników od strony ulic: - w Łomży ul. Dwornej 16 i Wojska Polskiego 2; - w Grajewie ul. Kolejowej 1; - w Wysokiem Mazowieckiem ul. Ludowej 44; 2.6 Posypywanie piaskiem chodników i parkingów; 2.7 Utrzymanie czystości w pomieszczeniu śmietnika, w którym znajdują się pojemniki na nieczystości stałe. 3. Wykonawca dokonuje czynności sprzątania: 3.1 Własnym sprzętem; 3.2 Zakupuje na własny koszt środki czystości, dezynfekujące, zapachowe oraz worki na śmieci; 3.3 Przy pomocy własnego personelu, którego imienny wykaz przedstawi Zamawiającemu oraz pod własnym nadzorem. 4. Wykonawca zobowiązany jest w czasie wykonywania usług zapewnić na terenie objętym umową należyty ład, porządek, przestrzeganie przepisów BHP i ppoż. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za szkody powstałe w związku z realizacją usług oraz na skutek innych działań osób zatrudnionych przez Wykonawcę. 5. Wszystkie czynności porządkowe w budynkach należy wykonywać codziennie od godz. 14:00 do efektywnego ich zakończenia, za wyjątkiem sprzątania pomieszczeń o tzw. ograniczonym dostępie, które muszą być wykonywane w godzinach pracy Sądu. 6. W okresie jesienno-zimowym tj. od 1 listopada do 31 marca, w czasie godzin pracy Sądów, dodatkowe sprzątanie klatek schodowych i korytarzy polegające na bieżącym usuwaniu śniegu, piasku nanoszonego przez interesantów, wycieraniu wody z posadzek, sprzątaniu-czyszczeniu wycieraczek, bieżące zabezpieczanie antypoślizgowe posadzek w następujących lokalizacjach: 6.1 Sąd Okręgowy w Łomży - budynek główny ul. Dworna 16, 6.2 Sąd Rejonowy w Grajewie ul. Kolejowa 1, 6.3 Sąd Rejonowy w Wysokiem Mazowieckiem ul. Ludowa 44, 7. Kompleksowe utrzymanie czystości w obiektach Zamawiającego wykonywane będzie środkami chemicznymi Wykonawcy o jakości nie gorszej niż charakteryzują się środki typu domestos, ajax, cif, cilit, pronto. 8. Zakres usług obejmuje dostarczanie i uzupełnianie: 8.1 Środków zapachowych do toalet ( odświeżaczy w sprayu, kostek zapachowych); 8.2 Papieru toaletowego - dwuwarstwowego białego, wielkością dostosowanego do pojemników; 8.3 Ręczników papierowych - składanych; 8.4 Mydła w płynie; 8.5 Piasku i soli. 9. Do zmywania, czyszczenia i konserwacji wszystkich powierzchni należy używać odpowiednich do danego rodzaju powierzchni środków myjących, czyszczących lub konserwujących (płynów, emulsji, past itp.). Substancje i preparaty muszą być antyalergiczne. Do sprzątania należy używać odkurzaczy z filtrem antyalergicznym i mopów antyalergicznych. 10. Szczegółowy wykaz powierzchni w podziale na poszczególne lokalizacje zawiera załącznik nr 5 do SIWZ. 11. Częstotliwość prac objętych zamówieniem określa załącznik nr 6 do SIWZ..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.91.12.00-8, 90.91.92.00-4, 90.91.13.00-9, 90.61.00.00-6, 90.62.00.00-9.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.

 

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Zamawiający nie wymaga spełnienia warunku w sposób szczególny.
  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Warunek ten będzie spełniony przez Wykonawcę, jeżeli Wykonawca wykaże, że zrealizował w ciągu ostatnich 3 lat licząc wstecz przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwa zamówienia polegające na świadczeniu usług sprzątania w obiektach biurowych o powierzchni nie mniejszej niż 2000 m2 w okresie co najmniej 12 miesięcy każde i przedstawi referencje, że zamówienia te zostały wykonane z należytą starannością. Przez wykonane zamówienia Zamawiający rozumie usługi rozpoczęte i zakończone lub rozpoczęte i aktualnie realizowane. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty składa co najmniej jeden z tych Wykonawców lub wszyscy ci Wykonawcy wspólnie.
  • III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Zamawiający nie wymaga spełnienia warunku w sposób szczególny.
  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Zamawiający nie wymaga spełnienia warunku w sposób szczególny.
  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Warunek ten będzie spełniony, jeśli Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie mniejszą niż 100 000zł, słownie: sto tysięcy złotych. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty składa co najmniej jeden z tych Wykonawców lub wszyscy ci Wykonawcy wspólnie.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

 

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - Czas reakcji na wykonanie usługi interwencyjnej - 5

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający zastrzega sobie możliwość odstąpienia od wykonania umowy: 1)w razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy / art. 145 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz w przypadkach określonych w kodeksie cywilnym/. 2)ogłoszenia upadłości lub likwidacji Wykonawcy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.lomza.so.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Sąd Okręgowy w Łomży, 18-400 Łomża, ul. Dworna 16 budynek C pokój nr 17.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.06.2015 godzina 10:00, miejsce: Sąd Okręgowy w Łomży, 18-400 Łomża, ul. Dworna 16 budynek C pokój nr 17.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Załączniki

  1. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia język polski (2015-05-26 11:01) - (pdf) - 6 MB
  2. Załącznik nr 1 do siwz - formularz oferty język polski (2015-05-26 11:05) - (doc) - 48 KB
  3. Załącznik nr 2 do siwz - spełnianie wymagań język polski (2015-05-26 11:06) - (doc) - 29 KB
  4. Załącznik nr 3 do siwz - brak wykluczenia język polski (2015-05-26 11:07) - (doc) - 29 KB
  5. Załącznik nr 4 do siwz - wzór umowy język polski (2015-05-26 11:07) - (doc) - 92 KB
  6. Załącznik nr 5 do siwz - wykaz pomieszczeń język polski (2015-05-26 11:08) - (doc) - 319 KB
  7. Załącznik nr 6 do siwz - częstotliwość sprzątania język polski (2015-05-26 11:10) - (doc) - 80 KB
  8. Załącznik nr 7 do siwz - wykaz usług język polski (2015-05-26 11:11) - (doc) - 34 KB
  9. Załącznik nr 8 do siwz - wykaz zagrożeń język polski (2015-05-26 11:11) - (doc) - 26 KB
  10. Załącznik nr 9 do siwz - formularz cenowy język polski (2015-05-26 11:12) - (doc) - 61 KB
  11. Załącznik nr 10 do siwz - oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej język polski (2015-05-26 11:13) - (doc) - 27 KB
  12. Odpowiedź na pytanie uczestnika postępowania język polski (2015-05-29 14:51) - (pdf) - 702 KB
  13. Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty język polski (2015-06-09 15:15) - (pdf) - 691 KB
Podmiot udostępniający: Sąd Okręgowy w Łomży
Wytwarzający informację: Beata Toba dnia: 2015-05-26 10:57
Upublicznienie: Janusz Brzóska dnia: 2015-05-26 11:13:26
Ostatnia edycja: Sebastian Krupiński dnia: 2015-05-29 14:52:12
Przejście do archiwum: Janusz Brzóska dnia: 2015-06-17 14:17:27

Sąd Okręgowy w Łomży
ul. Dworna 16, 18-400 Łomża
tel: 86 216 62 81 do 84
e-mail: sokregowy@lomza.so.gov.pl
NIP: 718-10-22-114

Jak dojechać

Deklaracja dostępności